Followers

Thursday, September 16, 2010

perkara wajib di pagi raya...

ok!, entry kali ni aku nk citer pasal raye plk... ermmm... dah 2 kali hari raye kami beraya tanpa ibu tersayang... sedih tu tak yah citer lar kan... pagi raya mesti menitiknye air mata aku neh!...

pagi raya, mcm biasa la, mane yg leh g solat raye tu mmg kelam kabut la nk mandi2 g solat raya kan... pade yg x leh g solat plk... kne la bertungkus lumus menyiapkan juadah di pagi hari raya... aku la tu orgnye hahaha.. x kisah la kan... kalu itu yg dikatekan kewajipan atau fitrah di pagi raye...hehehe...

ermm... lepas je mereka2 selesai solat raye, kami akan berkumpul ramai2 untuk beraya. semestinya beraya ngn ayah tersayang kan.. dan seterusnya... ok!, part beraya ngn ayah tu, mmg akan ade sesi menitik air mate ar... stgh org, dorang beraya ngn family hppy2 kan.. tapi family aku ni, beraya dgn penuh perasaan mesti nk nangis nye.. nak2 insan yg bernama tengku masni ni...dari kecik smpai sekarang, kalu beraya ngn mak ayah, mesti aku sebak wei.. tak tau ar nape, stgh org ckp, "ooo... kau ni mesti byk dosa ni...kan...kan" ade jgk ckp "kau ni betul2 menghayati erti kemaafan ni... tu pasal ko leh nangis...hahahha" mcm2 spekulasi yg dorang wat tentang aku... hakikatnye aku je yg fhm perasaan aku time beraya tu...hahaha...

ok!, pas je masing2 beraya dan sesi kutip duit raya, kami pun g la ke kubur arwah mak, ziarah kubur arwah mak... hurmm... sedih, sebak, pilu... sume ade... tapi, aku x jadikan pemergian arwah mak 1 kesedihan yg terbawak2 kan... just kene redha ketentuan ALLAH s.w.t. ADE HIKMAH DI SEBALIK PEMERGIAN MAK TERRSAYANG... yg aku tau, aku syg mak aku sampai kiamat. dan x de siapa lagi yg leh ganti mak aku... x de tandingannye... kalu nk citer ketika hayat beliau, perghh! 3 hari 3 mlm pun x kan habis.. hehehe...

so, itu je la kemeriahan raya aku pada tahun 2010 ni... sederhana je kan... itu kan lebih baik..hehehe...

ok!, ni aku upload sekeping gmbr yg akan tetap bersemadi dalam ingatan aku smpai bila-bila... al-fatihah untuk arwah mak... moga ALLAH ampunkan segala dosa2 ibu ku... dan tmptkanlah ibu ku dikalangan org2 yg beriman... amin ya rab bal alamin..

* al-fatihah untuk arwah mak... amin..

No comments: