Followers

Monday, October 25, 2010

kurniaan TUHAN...


"Kadang2 Allah hilangkan sekejap matahari, Allah turunkan hujan.... Puas kita mengangisi kehilangan matahari tapi rupa2nya ALLAH hadiahkan pelangi yang indah kepada kite"

Biasa tak dengar kan kata2 ni.. Ni kata2 untuk pujuk hati yang kecewa sbg sumber kekuatan, utk kita pulih balik dari kekecewaan dan tetap yakin dengan setiap ketentuan ALLAH, sbb setiap yang terjadi pasti ada hikmahnya.... betul tak?

Pernah tak dalam hidup korang, korang rase sesuatu yang tak pernah korang sangka tiba2 terjadi... dan bagaikan sebuah mimpi... Mimpi yang paling indah dan sgt membahagiakan.. Tp, sbnarnye bukan mimpi, tp itulah kenyataan yang tak pernah korang duga pun...

It's happen to me!

Aku pun tak tau ni dugaan atau nikmat yang ALLAH nak bagi kat aku, tp aku sgt2 bersyukur dengan perkenalan singkat yang membuahkan kemesraan ini... Ianya terjalin sekejap sgt tp kemesraan macam dah kenal berabad lamanya... serius!

Aku pun tak tau dari mana kekuatan tu datang, tp yang pasti kekuatan tu datang dari kesungguhan dan harapan dia... Sungguh! aku tak percaya tp entah kenapa aku jadi berani.. sesuatu yang paling aku takut utk lakukan... oh!

Dan....

Aku sgt menghargai perkenalan ini... sungguh! Semoga ianya kekal utk selama2nya!

Aku mula merasakan kau adalah tulang rusukku! poyo sikit! =)


No comments: