Followers

Monday, May 23, 2011

JUMPA BAKAL MAK MENTUA... INSYAALLAH....heeee... ;)

assalamualaikum....
hai semua..... ;)

heeee... tau x smlm aku p jmpa mak en.syg... ;)
perjumpaan ni mmg x dirancang langsung pun.... tetibe en.syg call dia ckp dia tgh otw ke kl ngn family dia, then dia tnye  "nak jumpa mak abg tak!" aku pun cam blur2 jer.... biar btl dia nih... tetibe je nk ajak aku p jmpa mak dia kan... byk kali dia tnya, nk jmpa takk!.. aku pun ckp la, mmg nk jmpe...tpi.... takot!! heee.... :P

pastu byk kali dia tnye nk jmpa ke tak, aku pun trus la ckp oklah nk jmpe.... hurmmm... pastu dia suh aku siap2, sb dia dh otw ke kl dah... aku pun ok laaaa... trus perpair pe yg patot, ermmm... sebenarnya nk jmpe mak en.syg ni kt umh adik dia... kebetulan dekat ngn umh aku, so, mmg x de masalah la kan nk jmpe.... ;)

ok!, bila dah siap2, aku pun tgu la en.syg mai amik aku kt umh.... dlm kul 4 cam tu en.syg dh smpai dpn umh.. then, kebetulan jgk kakak aku yg sulong blk umh mggu ni ... so, mmg dia ade kt umh la kan.... aku pun de ckp kt kakak2 aku yg aku nk p jmpa mak en.syg.... heeee...t hen, aku tnya dorang, nk bwk pe ni... x de idea nih... kakak aku boleh plak suh aku bgi beg tgn kt mak dia... agak2 la, bru first time jmpe, x kan la nk bgi benda2 berat camtu kan... sure la x sesuai, bkn pe, kakak aku tu dia bru je amik stok brg2 niaga dia, beg tgn pe,wallet sume ade,  nk laku cpt punya psl dia suh la aku  beli beg tgn kt dia, pastu bgi kt mak en.syg sbg present.... hahahaha...  sengal x kakak aku tuh!.... x bgusnya idea... huhhh!

last2 cam tak tau nk bgi pe, just g beli pisang goreng kt area umh aku, pastu singgah kt kedai kek jap, bli la pape yg patot... hahaha... x kisah la kan, janji ikhlaas... btl tak en. syg?.. hihihi... len kali ckp la last minit lagi yer... pastu 1 pe pun x ready... errrrr... sabar je lah...

bile dh smpai je kt umh adik en.syg... pergh! berderau trus jantung... huhuhu.. masa kt umh tdi cam rileks je lgi kan... bile dh smpai kt umh adik en. syg trus cam kelu lidah x tau nk ckp, huhuhu... en.syg gelak je tgk... mmg nk kne btl dia tuh!, mmg dia kne kan aku ckup2 smlm tau tak... huk!... ;(

ok!, bile dh knal ngn mak en.syg ngn family dia, so far ok sgt... dorang sgt hapening, ermmm... mak en.syg pun sgt baik... lembut je tgk... bile tgk mak en.syg teringat plk kt arwah mak... hurmmm.... sb dlu arwah mak pun slalu pkai jubah mcm mak en.syg jgk.... hehehe...

adik beradik en.syg pun ok sgt2, heee... adik ipar en.syg pun ok sgt, sb byk sembang ngn aku.... kalu x mmg kelu terus la mulut ni kan... x tau nk ckp pe... heee... adik ipar en.syg la byk memainkan peranan, sesi soal jwb sume adik ipar en.syg yg mulakan.... heee... :)

masa sembang2 ngn adik beradik en.syg, mak en.syg tgh siap2 masak sb nk makan sama2, serius mmg cam nk bgun p tolong kt dapur tu, tpi... tak terbangun plk... ngeeee... sb cam segan giler la.... hurmmm... jahatnya aku nih... hurmm... jgn amalkan sikap camni eh... x bgus!... haishh!!... :(

bila dh siap masak sume kami pun mkn reramai... cam sonok plk... hehehe... pas je abis abis mkn.. sembang2, aku ngn en.syg minta izin nk blk dlu, sb nk g ikea jap cri brg... ;)
so, itu je lah ceritanya, simple je kan... heee... x de pape pun yg nk ditakotkan... hahhahaa... just wat cam biasa je... ngee... ;)

neway, thanks, pada family en.syg... mmg baik2 sgt... mak en.syg pun ok sgt2!... heee... so, mcm lega giler.... ngeee... pape pun syukur alhamdulillah, ape yg aku plan ngn en.syg dah pun selesai 1 per 1, syukur sgt2, allah permudahkan segala urusan kami... aminnn.... ;)

jom aku knlkan family en. syg kt korang eyh!, family en.syg pun ramai jgk, smlm pun x semua yg ada... ramai adik beradik lgi meriah...x la sunyi sgt kan... ;)


 *yang baju hijau tu, itulah mak en.syg... heeee... ;)


*inilah keluarga en.syg... ramaikan... ;)

pitures credit by : sahaslina mat yazid

ok!, kt bwh ni pic aku ngn en.syg masa p ikea smlm.... heehhehe.... sambil2 cari brg, curi2 snap pic jap.... hehhee... ;)







ok! itu saja....
bye...
assalamualaikum... ;)

No comments: