Followers

Monday, January 16, 2012

dilema pelamin tunang + sanding ;(

assalammualaikum...

hai korang... i wanna share masalah besar dgn korang ni... hukkk... sedeh ok! ;(

utk pengetahuan korang, aku dah mula rasa sakit kepala, sakit otak nak fikir about my e-day & kenduri my abg kandung aku nie...

kalu korang nak tau, majlis tu nanti akan diadakan serentak pada hari yang sama...

paginya dimulakan dengan masjlis pertunangan aku dengan en.syg, then diteruskan dengan bacaan doa selamat/tahlil, lepas tu barulah acara sanding abg aku... tpi dorang x de la sanding berarak ngn kompang bagai, just amik gambar kat pelamin je.... mst korang tertanya2, kenapa cemgitu???

haaa.... kalu korang nak tau, my family dah sepakat, x mo wat kenduri kawin abg aku besar-besaran... cukuplah sekadar wat doa selamat sahaja... itukan lebih diberkati dan dituntut oleh agama islam kita. kenduri besar pun diadakan di rumah pengantin perempuan sahaja... 

kire lebih mudah, kami nak wat kenduri tertutup khas utk sedara-mara dan sahabat terdekat je la... lagi pun kenduri belah lelaki slalunya wat simple2 je kan... lain la kalu anak perempuan kawin... mmg sure la akan wat kenduri besar kan...

ok!, simple je kenduri kami pada hari tu....

now!, sakit kepala nak uruskan acara majlis, persiapan hantaran, pelamin, doorgift, makanan utk tetamu, nak renovation rumah... and bla....bla...bla... hadoiiii... giler! byk benda nak settle... hukk!...

sumpah sakit kepala wei... dalam seminggu ni aku mmg rase stress giler... hurmmm...

nasib baik la aku dah pun mula wat persiapan utk e-day aku awal2 lgi... so, x de la kelam kabut sgt, so, utk persiapan e-day aku, dalam 40% dah pun siap... syukur sgt2, tinggal lagi hal2 yang besar2 je la, cam baju, pelamin dan hantaran...

ok!, citer pasal pelamin, aku ngn abg aku dah pun sepakat, kitorag nak share je pelamin nanti... so, awal pagi aku guna dulu, pastu belah petang baru la abg aku guna pulak... so, mudah, x yah pening kepala nak wat pelamin sampai 2 kan...

untuk pelamin, aku cadang nk design sendiri, saja nak test kehebatan aku yg x seberapa ni kan... heehhe... tapi tu la... aku dalam dilema nak mencari kerusi pengantin, stage & spot light...

agak2 korang boleh ke x kalu aku nak sewa 3 barang ni aje eh? sebab yang lain aku nak wat sendiri... pening giler aku nak fkr...

kalu korang tau kat mane nak sewa kerusi pelamin, korang bgtau la kt aku tau... 

ce korang tgk gambar kat bawah ni... kerusi pelamin mcm kat bawah ni la aku nak cari... warna putih...

 jom layan bawah ni...




haaaa... dah tgk tak... atcually, tgh syok blogwalking, terjumpa blog maria elena ni... dia pun bru je selesai majlis pertunangan dia bulan lepas, bile aku belek2 gambar dia, aku ternampak kerusi pelamin yang aku nak tu... so, kalu korang tau kat mane nak sewa dan harga pun berpatutan, bgtau la k...


ok itu saja...
bye..assalammualaikum..

3 comments:

Lalalatif said...

sweet kan pelamin dia...simple je...tp comel...

tengku masni said...

ha ah..simple giler kan pelamin dia.. sweet sgt... ;))

Lalalatif said...

dear, leh email sy kat lala_roxzeet@yahoo.com
xpun, tgok harga kat page yg sy dah link kat entry 2...