Followers

Monday, October 10, 2011

rindu arwah mak....

assalammualaikum...

hai korang... selamat mlm... eh!... aku bukan nk tido dh... cume nk ucap selamat malam je sb dah mlm... hehehe.... x kan nk ucap selamat pagi pulak... ye dak!... hikhikhik... ;))

hehehe... sbnrnya... aku nak amik mood tak nak sedih2... hehehehe... tpi tetap jgk sedih sb aku teringat setiap memory aku dgn arwah mak aku... hmmm... sedih jgk... 

bile fkr2 balik... knpe aku x penah nak buat yang terbaik masa hayatnya masih ada... kenapa???

cam menyesal tu mmg ade... seolah2... mak aku pegi tepat2 masa aku btl2 dah abis blj... then, tanggungjwb dia pun cam dh separuh selesai... cuma aku x kawin lgi je... kalu aku dah kawin masa hayatnya masih ada lgi... mst arwah mak cam syukur sgt kan... sb dah lepas tanggungjwb dia sbg seorg ibu untuk menjaga dan mendidik aku... hmmm... giler sedih!... nak nangis ke nak simpan nihh!!

tak sempat aku nak mula bekerja pun... tak sempat aku nak balas jasa pun!.... tak sempat aku nak senangkan hati dia pun!... tahu tak!...

aku rasa masa arwah mak ada, masa aku sgt terhad untuk bersama beliau... starting form 4 aku dah mula belajar jauh... lepas abis spm... aku dapat jgk duduk ngn mak kejap... bersama ngn dia hari2... pastu aku dpt keje kt usj plk... kne duk sana.... duk hostel.. time tu arwah mak tak bgi aku keje ctu... tpi sb keinginan aku nak sgt keje kat sana.... mak bgi jgk... siap mber aku dtg pujuk mak aku suh bagi aku keje kt sana... then dia pun janji kt mak aku nak jage aku kt sana nanti... 

tgh sonok keje... aku dpt plk tawaran blj kt poli tg malim... 2 tahun aku kat sana... then nak jmpa mak pun time cuti je la.... bile aku blk tu... mmg sonok sgt la kan... rinduuuu makkkk aku weiii... wlwpun dekat je tg malim tuh!.... pas abis wat sijil kt sana... aku blk umh... so, aku ade masa blk ngn mak aku untuk bersama setiap hari... 

dalam setahun aku keje.... dpt plk tawaran sambung diploma kt poli PD... nasib baik 1 tahun... sb aku wat integrasi... so, jauh blk ngn arwah mak... pastu, saat2 aku nak amik final exam... arwah mak dah mula sakit teruk... time kt PD tu... kdg2 mlm2 aku de jgk nangis nak blk umh tgk mak aku... tpi x boleh... sb aku nak final... mak pun x bgi aku blk... so, selang 2 hari aku call mak... tnye kabar... tnye sihat ke x... kaki camne sakit lgi ke tak... mak ckp mlm2 dia x leh nak tido... sb kaki sakit sgt.... smpai nangis2 tahan sakit... sedih kan!... hmmm... 

ade 1 hari tu... time tu cuti weekend je... aku blk kl jap sb nak amik kete ayah bwk g sana... so, bile dah abis final nanti aku x nak susahkan ayah aku g amik aku kt sana... so,a ku settle sendiri... time aku blk tu... smpai2 je umh... trus cari mak... mak kt dlm bilik dia... tgh baring... dpt tgk muka arwah mak time tu legaaa trus... salam dia cium dia... tnye kabar camne ok tak... mak ckp mcm biasa la hari2 yg dia lalui... menahan sakit... dgr mak meluahkan rasa dia... aku tak tahan dah trus nangis time tu jgk dpn mak... sb aku dah tak sanggup tgk mak mcm tu... mak pun tak tahan sedih... nangis jgk... time tu aku rse mcm... satu perasaan kasih dan sayang antara aku ngn arwah mak yang tak ternilai harganya... sb aku dpt rasa kesakitan dia... melalui tangisan dia tu aku tau... sgt perit dia nak tanggung... dan saat tu lah... aku akan ingt sampai ke akhir hayat aku... aku x penah lupe saat tu... 

dah 3 tahun arwah mak pegi... tpi yg peliknya.... ingatan aku sgt kuat saat2 terakhir arwah mak... time aku kecik2 dlu... mula nak membesar... aku  tak de la nak ingt sgt... saat2 terakhir tu la yang paling berharga bagi aku... sb... byk pesanan beliau kt aku... yang aku sendiri pun tak amik serius pun... tapi bile arwah mak dah pegi.... aku mula terfikir balik... kenapa arwah mak pesan camtu... hmmm... 

ape yang boleh aku katakan... aku redha dgn pemergian arwah mak... dan aku doakan arwah mak di tempatkan di syurga ALLAH yang kekal abadi... aminnn... SAYA KENAL IBU SAYA... DIA ADALAH YANG TERBAIK DI DALAM DUNIA INI...

ok! setakat ni dlu aku nak ctr... dh x leh nk teruskan lgi... assalammualaikum...



tahukah korang... ape impian aku dalam gambar ni... aku nak arwah mak aku pegi skali tgk aku konvo... aku siap ckp lgi ngn mak aku... x sbr nak konvo... pastu aku nak family aku sume pkai set hitam putih... trus mak aku ckp "lambat lgi masni... tah mak ade lgi ke tak time tu " agak2 nak nangis ke nak simpan je dlm hati kalu dgr ayat mcm ni? hmmmm...

No comments: