Followers

Monday, October 31, 2011

my future is?

assalammualaikum...

hai... korang... lama dh x updet sini...

atcually i want 2 share something lah... ermmm... bace tak title kt atas tuh? apakah masa depan saya? hish!!! susah aku nk discribe ayat tuh!...

tapi!!, dlm pemikiran aku... aku sgt teruja untuk buat bisness tau... tapi jgk!... bisness ape yg betul2 boleh menjamin masa depana ku... dan hari2 yg akan mendatang selepas aku berkahwin nanti?

urh! help me kawan!... i need ur opinion or advice about it... ;(

dan untuk pengetahuan korang... ade jgk pilihan biz yang aku dah senaraikan.. tapi... aku x tau yang mane 1 pilihan yang terbaik..

hati aku mula terdetik utk berbisness bile aku terbaca 1 ayat dlm AL-QURAN, ALLAH menggalakkan kite untuk berniaga... dan 99% rezeki dtgnya dari perniagaan... see!! bila ALLAH yang kata mcm tu, x rase ke itu adalah jaminan yang pasti... dan org yg beriman, kne yakin dan percaya... hmmm...

masalah skrg... tak tau ni biz ape.. :(

ayah aku mcm nk suh aku bkak 1 company kontraktor... sb dia nmpk aku boleh uruskan hal tu, then bab modal jgn risau sb ayah aku nak tolong... tpi... risiko dia sgt la besar... wlwpun aku boleh menguruskan hal2 berkaitan dgn kerja2 kontraktor ni... tpi... aku x berapa yakin sgt... 

then, kakak aku plak ajak join dia wat biz kt internet. barang2 yang dia jual tu, dia nak aku jual dlm internet, dlm masa yang sama, kakak aku jual face to face dgn org... aku plk jual secara online.. so, amik order, pos brg sume aku  uruskan... dia just supply barang kt aku... tapi aku x nak... sb biz adik beradik ni sgt la payah... better lgi kite keje dgn org... dari  adik beradik... bkn la maksud aku nk penting diri atau sombong... tpi aku dh nmpk dh gambaran ape akan jadi nt bile adik beradik biz mcm ni... so, aku x nak amik risiko...

ermm... sblm aku terlupa... ayah ade jgk suggest kt aku bkak kedai 1MALAYSIA... kan skrg ni tgh femeskan? aku mcm berminat... tpi permulaan untuk menguruskan kedai pun kne keluarkan byk modal dan tenaga manusia... hmm... x berapa risiko sgt la... cuma, aku memerlukan ramai kakitangan utk membantu aku nt... so, biz tu kami hold dulu... sb ayah tgh dalam proses mencari tempat yg sesuai... tempat dh ade... satu tempat penempatan baru nak naik... so, kne la tgu, rumah2, kdai2 tu sume siap dgn sempurna... then, ayah pun try2 servey jgk nk sewa kt ctu... ayh tnye2 org kt ctu la kan... kalu ade kosong dia mmg nk amik 1... so, kedai tu aku rse nk start pun lambat lgi kot... sb ayah nak jadikan kedai 1 MALAYSIA tu biz family... then, mgkn aku yang akan uruskan bersama adik beradik lain...

dan pilihan terakhir, baru2 ni, aku sorg kakak ni suggest aku 1 biz yg org kate, aku pkai, aku dpt duit... hehehe... modal kecik je... tpi kecik2 pun... still kne wat loan... hahaha.. biz kecantikan... hehehhe... so, aku masih dlm berfikir panjang ape kebaikan dan keburukan boz ni... then, aku nmpk biz ni, masuk dgn jiwa aku... org kate, kalu nk buat 1 benda buat la dgn rasa minat.. betul tak? then, aku sgt berminat utk wat biz ni... modal pun kecik, then untung pun wlwpun kecik... kalu aku rajin, akan jadi byk.. hmmm... dan produk tu pun aku dah try... dan sgt berkesan... mmg boleh wat biz... hehehe... cume aku slalu fkr.. nk ke customer bli nt.... hahahah... ::P

biz ni kalu aku rajin, aku boleh kumpul duit untuk kawin... hmmm... aku kne kejar cita2 step by step... niat dan hajat aku wat masa ni mmg nk kawin sgt2... tpi duit x de, x ckup... so, aku kne cari jalan, mcm mane nak cukupkan duit utk kawin... dan aku rse biz ni sgt sesuai...huhh!!.. aku x wat pape keputusan lgi... insyaallah aku akan update lagi citer pasl ni bile aku dah dpt keputusan ok... ;)


ok! itu saja... bye.... assalammualaikum... ;)

No comments: