Followers

Saturday, June 12, 2010

rindu dia laaaaa.....



hah! nk tau x aku rindu sape?... aku rindu..... dia lar... hahahaha... dia? sape dia? huhuuhu... dia seorang lelaki... hehhehe... sape?, dia... yg slalu bg dorongan dn nasihat kt aku, jatuh bangun aku dlm kehidupan aku.. semua dia tau... tapi... skrg? dia diam mcm tu jer.. kenapa? dh lupe kite ker? sampai hati... dia jgk la yg memahami aku... dia jgk la tmpt aku mengadu 1 ketika dlu... dia jgk la tmpt aku menangis tersedu sedan...hahahha... dan dia jgk la yg setia mendengar setiap inci masalah aku... dia jgk, yg tlg meyelesaikan mslh aku...hehehe... sape dia???? dia adalah abang angkat aku daaaa.... huhuhuh...

aku mmg close giler r ngn dia 1 ketika dlu..... kami slalu bertukar pendapat... cerita dia, hal dia, sume aku tau... kisah dia pun sedih jgk 1 ketika dulu... pengalaman dia la yg byk mengajar aku erti kehidupan sebenar... dia seorang yg baik, slalu take care aku, memahami, slalu bg pendapat yg bernas,dan dia seorang yg cool sgt... seyes ckp!... event ade mslh kan... dia rileks je.. hadapi dgn tabah... byk benda aku belajar dari dia... bila aku knl dia... makin hari aku makin matang... dan memahami setiap manusia yg berada disekeliling aku... segala hal aku samada luaran or dalaman semua dia tau... dan ade jgk sesetgh pihak yg tidak menyukai dia... tp aku tetap percaya dia... sb aku memahami dia dn cara dia... dia byk mengajar aku ttg psikologi manusia ni... dlu dia penah belajar dalam bidang nih..tp separuh jln je...hahaha..... kebetulan pulak aku mmg minat bidang tu... sb pe aku minat? sb setiap hari aku berdepan dgn manusia... jadi... aku patot belajar dn memahami hati manusia... dan sebab tu lah... aku ni boleh dikatakan boleh memahami org...huhu... tp tu lah... org x boleh memahami aku... sedih toi... x pe lah.... bile aku boleh memahami org...aku puas.... sb aku dpt rase dan memahami hati seseorg tu... tp kdg2 tu tersalah jgk...hahhaa.. ye la...hakikatnye.. ALLAH TAALA je yg memahami dan tau ape isi hati makhluk ciptaanya... bukan aku... aku hanya meneka... dn kebetulan hal itu adalah tepat...eh! pe yg aku merepak ni...hehehe..

berbalik pd citer dia... ermmm...aku knl dia dlm tahun 2004-2005 mcm tu la.. sampai la skrg.. pejam celik pejam celik dh 5 tahun rupenye aku knl dia... 1 jangka masa yg agak lama tu kan... 1 je yg istimewa tentang kami... kami tak pernah berjumpa pun hehhehe...... bila nk jmpe je mst masing2 x kne time.. so, kami berhubung melalui hphone je... kdg2 tu kami ade gak berhubung melalui email atau YM... tu je la.. just penah tgk muka dia je dlm internet... sedih kan.. x leh nk jmpe dia...

dulu kan, boleh dikatekan setiap hari dia call aku tau.. time tu dia bujang lg... hehehe.. so byk masa dia habiskan tuk call je...kdg2 tu sampai aku malas nk angkat...hehehe... sbnye.. kalu aku jwb panggilan dia mau 2-3 jam baru habis... mau berasap telinga aku dibuatnya...hehhee.. rajin toi abang aku layan adik dia ni.... kadang2 tu... sampai x taw nk ckp pe dah...hahahhaa... giler an.. masa dia rajin call dulu aku tgh stdy kt, dan dlm masa yg sama aku tgh couple ngn sum 1, tu yg aku kdg2 mls nk layan dia tu... hehehe... pape pun abang angkat aku mmg best... kamu tetap dlm ingatan ku...hehehe...

dan sekarang!, dia dh pun berumahtangga, ade anak sorang dh... tu je berita terakhir aku dpt dari dia... lepas dari berita tu dia trus senyap tanpa berita... kadang2 tu touching la jgk kan... sb dh rapat sgt ngn dia... bila dia x call je rse cam nk majok je...hehehe.. tp aku kne la fhm keadaan dan situasi dia skrg... dh berumahtangga, tanggungjwb dia lg berat skrg.. x pe aku fhm tu... cuma bile ade mslh tu x taw nk citer kt sape... dllu...aku penah suh dia janji ngn aku... jangan lupe adik dia ni sampai bila2.. then dia kate..yea abg janji... pastu dia suh aku fhm keadaan dia... skrg tanggungjwb dh berat, so x de masa sgt nk call mcm dlu lg... ok lah aku fhm tu... yg sedihnye...aku tak boleh call dia sampai bila2... kecuali btl2 urgent je la... hehehe.. sbnye... ermm... nk citer ke x nk eh??..ermm.. aku citer ckit je la...hehehe... bkn per... dlu sblm dia kawin, wife dia tu mcm ade salah sangka kt aku ngn abang aku... x pe lah... aku fhm... kalu aku pun.. duk kt tmpt wife dia sure la aku cemburu jgk kan...hehehe.. so, utk elak sebarang salah faham... aku bincang ngn abang aku, pasni kalu nk berhubung, tgu abang aku je yg call, aku x yah call or msj dia... kalu x nt kantoi plk kan... sesungguhnye aku x penah ade perasaan lebih pun dgn dia, melainkan syg adik pada seorg abang... sb aku mmg dh set kt kepala aku... dia abang aku sampai kiamat...hehehe...

so, setakat ni je lah kot kisah aku ngn abang angkat aku tu... pada abang angkat aku... kite doakan abang ngn wife abang serta keluarga tercinta bahagia dunia akhirat... kite tau... abang k****** slalu ingt kite... cume x de masa nk call kite...kan...kan... hehehe.. ayat cam pujuk diri sendiri jer...huhuuhu... so, pasni sapekah pengganti abang k******?? aku pun x tau... mgkn dh ade... dan mgkn jgk x ade... hihihi...adakah aku mengalami keraguan? ermmm... hahahhaa... bodo giler statment ni... yg penting jgn salah anggap yer...cerita ni hanya untuk menyedapkan ayat jer!...hahh?? pe aku meraban ni... k lah aku stop dlu...karang jadi lain lak kang...hahaha... chowww! ^_^





No comments: