Followers

Monday, January 10, 2011

inikah yang dikatakan PEREMPUAN?


ermmm... nk story skit la.... baru2 ni ade someone ni inbox me at fb.... then dia story la psl dia ngn bf dia.... ermmmm... dorang dh break.... sb bf dia curang dan paling senang fhm... bf dia ni playboy la...... mmg x dinafikan.... sb aku sendiri kenal bf dia..... ok x pe la kan... tu hal personal dorang.... just aku dgr je la pe yg kwn aku ni luahkan.... then x sampai semiggu hal ni berlalu.... tetibe aku ternampak kwn aku ni ngn bf dia.... hurmmm.... aku dh pelik.... dlm kepala terfikir...."owh!, ni ke yg dinamakan perempuan...."

sekali pun hati dh dikecewakan.... tetap jgk terima bf dia.... wlwpun dia tahu bf dia mmg playboy.... hurmmm.... susah jgk nk describe benda camni.... sb ni soal hati dan perasaan.... kan....kan.....

lagi 1, sebab terlalu SAYANG, bf tu curang la mcmmane pun yg ppuan ni stil jgk terima bf tu... sb terlalu sayang... dan tak sanggup ditinggalkan.... takotkan jadi camtuh....

but for me, sekali lelaki curang, sampai bila2 pun aku x kan terima.... biarlah aku merana sekali pun.... aku x boleh terima org mainkan perasaan aku.... mmg aku x kan maafkan...

nampak mcm kejam kan.... tapi, kite ade hak dan maruah yg patot kite pertahankan.... mcm org bodoh je kalu lelaki mainkan perasaan kite.... mudah2 je org laki bodoh2 kan kite.... betul tak...

tapi......

aku x la nk kate besar/bagus sgt atau ape2.... mgkn korang akan ckp mcm ni.... " ko x kne lagi ko bleh la ckp camtu.... cube kalu kne kt kau",

ok fine!, aku kasi jawapan on da spot keyh!,

" yes I am..... aku dh penah kene.... sebab tu aku kata mcm nih.... aku penah je knl dgn lelaki curang.... dan... aku pun penah terima dia blk... sb terlalu syg kan dia....

tapi syg....

bile kami mula gaduh, hal lama still lgi diungkit.... jadi.... bahagia kah lagi hubungan tu? tidak lagi kan? so, jln selesai.... cari lah haluan masing2.... sb mmg dh x sehaluan.... dan yg paling best... dia mmg x penah berubah pun... masih lagi dgn perangai lama.... huhuhu...

dan akhirnya.... aku tetapkan hati.... tekad! x kan cari dia lagi.... skrg... alhamdulillah semua dh ok... smpai la aku jmpe seseorg yg aku rase.... " haaaaa..... dia la kot jodoh aku " huhuhu.... insyaallah, kalu di izinkan ALLAH... moga kami kekal ke akhir hayat.... amin...

p/s : "SEBELUM KITA NK DAPAT PASANGAN YANG BAIK, KITE AKAN JUMPA DAHULU PASANGAN YANG TAK BAIK..." percayalah... =)


*cari baik-baik kawan... wish u gud luck... love..

2 comments:

Anonymous said...

prempuan.? siapekah..?
even hati tu hati kite.n berada dlam badan kite..tp kdg2 kite sndiri tkleh control die kan...

tengku masni said...

hehehe... perempuan tu (umum) hhuhu...

mmg hati x leh nk control.. sb dh terlalu syg...

tpi cube fkr blk.... sampai bile kite nk dipermainkan... dh dpt 1 jwpn tepat.. nekad trus....heeee... ;)