Followers

Tuesday, August 3, 2010

kisah seminggu

salam... hehehe... pembuka bicara... hekhekheke...

aku cam dah lama giler x update blog bucuk2 aku nih... rindu giler... heheheh...

aku bz sgt2 mggu ni... mcm2 hal kne wat... sedih btl... x dpt nk rileks dgn amannye...

tapi aku rase bersyukur jgk laaa... segala kerja dah diselesaikan dgn baik...

dugaan tu x yah citer ar... bygkan lah... nk uruskan kelas, family, ayah, kerja kt opis yg menimbun, perancangan nk ke PD... dan diri sendiri... isk!...isk!...isk!... manyak nye... seb bek x kawin lagi... kalu x... nk urus umah, husband, anak2... wushhh!! x dapat aku bygkan weh... sumpah penat!...hakahahak... tp tu la laluan kite nk cari kebahagian... kan...kan... :)

pastu kan... aku nk citer lagi ni... ermmm... bila dh bz2 ni... hal yg remeh2 tu automatik hilang... mmg best... bkn x nk fkr... tp smpai x de masa nk fkr... hahahha...

kan best mcm tu.... pasni... aku just teruskan hidup aku seperti biasa je.. dh malas nk bercampur dgn dunia luar yg hipokrit semata2...dunia2...

mau x hipokritnye... sume terpesong dan tersasar trus di jalan ALLAH.... x nk back to basic islam... lupe trus... isk!... ALLAH TAALA dh turun kan AL-QURAN sebagai petunjuk, rujukan dah tuk manusia... x nk jgk gune... isk2!... yg best tu... bila susah... baru nk cari ALLAH... time ssh lupe trus... (ni nasihat tuk aku jgk...hehehe.. bkn nk menuding jari pada sesiapa ok!)

nk tau x knpe aku berwatikah seperti ini???? heheheh...

sbnye... baru ni aku ade la g berubat secara tradisional penyakit ayah aku tu.... org kate... ikhtiar la selagi boleh.... hospital pun pegi... perubatan secara tradisional pun aku g....

jujur aku ckp... aku x percaya sgt berubat2 kampung ni... tp ayah nk g jgk... aku sebagai anak... ikut je la kan...

aku x tau nk bercerita kt sape pasal hal ni... yg pastinya aku mmg kne tnya pada yg pakar la kan....hehehee...

ok!... sambung lg... sb pe aku kate manusia kt luar tu hipokrit dan seangkatan dengannye??
cube teka.... hahaha...

sbnye... aku benci pada manusia yg berhati busuk!... dengki mendengki sesama melayu islam... hishh!! geram pun de jgk...

x leh nk tgk org melayu maju sikit... mst dia nk jatuhkan... sblm ni jgk..a ku pun x caye sgt hal dengki mendengki ni... tp aku dh tgk sendiri bukti dia.... ayah aku kan org meniaga.... dh nk 30tahun bukak bengkel... alhamdulillah berkat rezeki ALLAH TAALA bagi kt keluarga aku...bengkel tu kekal hingga ke hari ni... dn paling aku salut!, semangat ayah meneruskan perjuangan tanpa penat lelah... selama 30tahun ni...fuhh!!... tabik spring pada ayahanda ku... hehehhe....

tu pun nk kekal smpai kehari ni... punya la byk dugaan... tuhan je yg tau...

hish! merepek byk sgt nih!!.... dah tu je la kot... hehehehe... citer lebih2 sgt bahaya gak...heheheh...

* GILER BUSY!....

No comments: