Followers

Thursday, April 21, 2011

masak memasak!

assalamualaikum.... ;)

hari ni baru la berkesempatan nk mengupdated blog dgn selesanya.... fuuhhhhhhh!!!....

3-4 hari lepas asyik bz je.... bz ngn keje yang tak sudah2 ni..... kdg2 tu rse cam nk benti keje je... penat sgt.... tpi... fkrkan nk cari rezeki... kne la bertahan.... hurmmmm....

ok!... nk citer detail skit.... ermmm... dh nk dkt seminggu lebih dah kakak aku blk kg... so, kat umh tu mmg aku kne take over sume la kan.... 

so, sejak en. syg dtg umh hari tu.... mmg bersemangat semacam je... hari2 fkr nk masak ape.... hahaha... bkn pe... nk asah bakat memasak ni... dh lama x masak ni... adoi.... slalunye kakak aku je yg masak... kalu dia masak aku dh x leh kaco.... nt masakan dia x jadik!.... hekehkehk.... :P

so, dlm seminggu ni... rse cam... sonok plk... main masak2... walaupun penat... tpi tetap puas hati... ;)

kalu aku masak pun... masak simple2 je.... aku ni pun bkan pandai masak sgt....lgipun, sb nk kejar masa kan.... kang lmbt plk g keje... aku akan mula masak waktu pgi sblm g keje, mlm tu aku akan prepair la bahan2 pe nk masak...so, pgi tu...trus je masak... kalu masak mlm, mkn pada esok pgi nya... ayah x mau... dia x suke... so, kne la ikut ckp bos.... adoiii....

ok meh aku tunjuk makanan yg aku dah masak untuk 2 hari ni yer.... aku x la pandai masak pun... tpi... masak ni boleh belajar tau.... bila dah tau.... trus buat... pastu jadi lah mmg happy giler.... ngeee... ;)

 * ok!, yg ni menu untuk semalam.... aku masak ikan sardin masak pindang, pastu goreng ikan sardin, goreng sayur, pastu aku goreng tauhu telur.... ermmm... makanan ni sume kne ikut selera ayah... sb dia sakit... x leh byk mkn  minyak, atau santan... jadinye... aku just buat rebus2 jerk!... tauhu tu... aku masak sb dia lembut... sbnye ayah kekurangan gigi... boleh makan yg lembut2 je... so, mudah dia nk mkn... ngeee... ;) simple je kan... 


* yang ni plk makanan untuk hari ni yer kwn2.... aku masak kari.... huhh!!.. kne masak jgk kari... sb ayah nk mkn.... hurmmm... tekanan btl... ayah dgn kari mmg x boleh dipisahkan.... naik jemu dh tgk kari ni... tpi... x pe lah.... sb ayh nk mkn sgt... so, aku masak jgk lah.... pastu aku goreng ikan kembung dgn sayur goreng.... ermmmm... tu jerk!... semua ni untk 3 org mkn ye.... 3 beranak ni je yg ade kt umh pun... aku, ayah dan abg aku... heheheh... ok simple jgk.... xnk masak byk2 lauk... ayah x suke... sb dia kate nt dia x tau nk makan yg mana 1... hehehe... macam2..... ;)

No comments: