Followers

Saturday, April 30, 2011

cara buat coklat love!

hehehe.... hari ni mood pun dh ok... keje pun x byk..jadi, boleh lah aku mengupdated blog sebentar yerr... ;)

ermmm... baru2 ni aku ade la post gambar aku wat coklat love tuh!, x tau plk ramai yg suke.... heee... then, dorang nk tau camne cara nk wat coklat tu.... so, aku pun dh janji dh updated cara2nya kt blog ni...

sebenarnya sgt lah mudah nk buat coklat love nih!, tpi.... bile ko terlalu kreatif, automatik coklat yg korang buat tu akan jadik remeh!!.... hahahaha.... nk buat coklat tuh sekejap je... nk deco coklat tu yg mkn masa tu....huhuhuh... nak2 aku yg cerewet nih, nk yg cantik!, sedap!... dah buat sendiri bru la tau camne...hahaha.. :P

dah!, jom aku  tunjukkan cara2 nya eyh!.... ;)



* ni la coklat love aku...cantik takkkk!!!...ngeeee... :P


 *1st step, korang masak coklat ni masak bouble bold tau!.... jgn sekali2 bgi coklat tu kne air... kalu x nt mmg comfirm coklat korang x keras!, ermm... aku gunakan coklat yg mahal skit la.... mcm yg aku ckp tdi tu... aku nk sedap dan cantik!.... kan... kan... heehehe... coklat ni jenama beyrl' cemane tah eja dia aku lupe dah... coklat yg biasa x de brand pun de jgk... tpi aku x tau la sedap ke tak... kalu gune coklat beyrl' ni mmg sedap giler coklat dia... rasa lemak2 manis... rasa dia mcm coklat yg korang bli kt kdai tuh!... siyes sedap!.. x pahit langsung!. ;)

*make sure coklat tu btl2 cair tau... x mo ade ketul2 okeyh!, pas dah cair tuh, korang masukkan je coklat tu kt dalam acuan dia, korang g la kedai kek, mcm2 acuan ade...huhuhu...giler aku tgk... murah pun murah... heheh... ermmm... pastuh aku masukkan rise buble dlm choc tuh... nt akan rasa rangup2....hikhik.. kalu nk ltk badam pun boleh... xkisah la ape2 pun...boleh je ltk... ikut kreativiti masing2 yer... so, cara nk ltg rise buble ni, mula2, korang masukkan choc separuh dri acuan tuh, then, taburkan rise buble tuh! mcm dlm gmbr ni.... ;)

* ok!, pas dah letak rise buble tuh!, korang tutup blk dgn choc tadi... so, nt dh keras, rise buble tu de kt tgh choc tu lah!, mudah je... isk!... buat laa...rugi tak try tau... ngeee.... kalu korang rajin, boleh wat bisnes tau...tpi aku mmg x rajin!...hahahaha... :P

pastuh, korang beku kan dlm frezer dlm 5 min camtu laaa... pastu kuarkan... dri acuan..jdi la camni...hehehe... :)

terakhir, korang hias la coklat korang tu camne gaya yg korang nk!, aku just tampal je love2 kecik tuh kt ats coklat tuh, tu pun dah berjam2...hahaha... dan hasilnya sgt la puas hati!...ok itu saja....huuhuhu.... :)

psstt!...psstt!!... coklat love kt fb tu sebenarnya untuk budak neh!.. nampak tak dia tgh mkn tuh! :P
sedap tak sayang??? ;)

No comments: