Followers

Friday, July 22, 2011

masa depan yang kite tidak tahu...

assalammualaikum...
hai korang... ;)

rse cam nk updated blog plk petang2 jumaat ni... atcually aku bru je lepas baca bloger fav aku... my journey KL-LONDON klick disini dan satu lgi blog AZMEME klick disini ermm... ini diataranya la.. byk lgi blog fav aku sbnrnya.. hehhee... ;)

so, dari blog mereka lah aku byk belajar erti kehidupan... sebabnya, mereke yang berblog ni, kebayakkan mereka akan menceritakan kisah sebenar mereka.... jadi aku sgt la teruja nk tau kisah mereka dan pengalaman pahit manis mereka... mcm tu jgk dgn aku... segala kisah kehidupan aku..semua akan aku cerita kan dlm blog ni... ermm.. tujuannya, lepas aku bercerita mcm ni aku akan dapat kepuasan meluahkan seribu satu rasa dalam hati aku nih.. haaa... pas je bercerita aku akan legaa... huhuhu..hebatnya penangan blog ni sebenrnya... ;)

tapi ade jgk stgh org yg x setuju dgn tindakan aku... katenye aku ni membuka pekung di dada... hal peribadi hidup x sesuai diceritakan dgn cara mcm ni... ermmm... aku x bangkang pun org yg mengkritik aku tu... bgi aku tu pandangan diri masing2... so, depants la.... aku tetap dgn cara aku...huhuhu... disini la tmpt aku berkongsi hidup... di sini jgk la byk mematangkan aku... haaa.... ramai yg tak tau..kan...kan... hihihi... ;)

ok!, aku ni bkn la nk ctr pasal keindahan blog ni pun... cuma tergerak hati aku ni nk mengupdated blog, bila aku terbaca blog kwn2 aku ni... mereka ni ade kisah kehidupan mereka masing2.... ermmm... kisah kl-london tu... tuan empunya blog namanya kakak meen, beliau dah kematian suami dan ade anak sorg yg sgt comel... namanya kyra... ;)
so, aku slalu jgk baca blog kak meen ni... sb aku nk tau mcmane dia servive hidup dia selepas kematian suaminya... korang bayangkan anak masih lagi kecil suami dah x de... so, mula2 tu dia mmg down sgt... sb dia x tau mcmane nk srvive hidup dia ngn anak dia... sebelum ni, ape saja hal rumahtangga dia, sumanya dia buat bersama2 ngn suami dia... ermm... aku mula2 bca blog kak meen ni... smpai sebak nangis2 tau... sedih sgt... sb aku fhm mcmane perasaan dia... hurmmm... kalu aku pun duk kt tmpt dia... hish... klau x kuat iman boleh jadi gila kot!... mintak simpang la byk...aminn....

so, kalu korang nk tau lebih detail lgi ttg kisah hidup kak meen ni rajin2 la bkak blog dia... hehehe.. aku dh bace semua blog dia..huhuhu... tu sb dia adalah salah sorang fav blog aku..hehehe.... ;)

kisah seterusnya, blog AZMEME... ermmmm... kak azila ni baru je kawin... baru mendirikan rumahtangga, life dia lbh kurang mcm aku jgk la...hehehe... tpi kak azila ni dia lebih aducated skit la...hahaha... nmpk gayanya mcm anak org berada... aku sederhana je... hehehe... then, dia pun kisah hidup dari bercinta, bertunang, seterusnya berkahwin... hehehehe... ape yg menarik perhatian aku dkt blog dia adalah... dia tersgt open utk menceritakan hal peribadi dia... huhuhu... smpai ke hubungan kasih sayang suami isteri pun dia cerita.... heheheh... tpi aku tak take negatif... aku trus think positif... sb x hal la kan... dorang dh kawin... pe de hal... tpi x semua la dia cerita... ade tapisan jgk...hhehehe... tpi disitu la aku dpt rasa kemesraan dan kasih sayang diantara mereka suami isteri... hehehe... so, aku tumpang bahagia sgt2 tgk dorang bahagia.... kdg2 tu aku bygkan aku ngn en.syg berada dalam situasi dorang.... hahahaha... sgt la romantik....huhuhuhu.... ;)

jadinya.... antara dua kisah hidup kwn blogger aku ni, byk mengajar aku erti kehidupan selepas berumahtangga... hhehehe... tpi......... kisah aku je aku tak tau mcm mane plk nt... harap2, bahagia smpai ke akhir hayat bersama en.syg aku...amin... 

p/s : tak tau la nk explain camne perasaan x sabr nk kawin ni sgt la membuak2...tpi aku sabar je...hihihi...insyaallah, akan tiba jgk masa tu nt.... samada cepat dgn lambat je.... semua tu urusan ALLAH...;)


**doakan kebahagiaan kami kawan2 ye kawan2... aku pun slalu doakan kebahagiaan korang tau... ;)

ok...itu saja...
bye...
assalammualaikum... ;)

sayang rindu abg.... hukkk... rindu sampai nak nangis tuuu... tau kan... hukk!!!... jage diri abg elok2 tau... abg slalu ade dalam hati syg... ingt syg kt cni tau abg.... hari2 rindu kan abg.... love u so much abg.... hukkk... sebak sgt... rse nk nangis... ;(

No comments: