Followers

Wednesday, July 6, 2011

musim durian mai lagi... ;)

assalamualaikum korang.... ;)

rindunye nk main taip2 nih... hihihih... ermmm... manyak benda aku nk story kt korang nih... nantikan 1 per 1 entry aku okeyh!!!,

sayang korang sume... ;)

ok! kisah petama, mkn duriannnn!!!!....

hehehehe... isnin bru ni, abg ipar aku tetibe rase cam nk mkn pulut durian plk kan, jadi, kakak aku msj aku suh blikan pulut yg dah siap masak!, heheheh... sb ape cri pulut yg dh siap masak? sbnye kiteorg x sempat nk masak sendiri pulut tu... dan alasan paling kukuh skali... kami sgt malas!!.. wahahahhaha... :P

ok, blk keje tu aku trus la g bli pulut, mlm dlm kul 8.00mlm kakak aku 2org ngn abg ipar aku smpai dari kajang, pas solat magrib dorang trus kuar g cri durian.... kdai jual durian tu dkt je ngn umh aku, bila dh g kt kdai jual durian tu, dorang ternampak sorang makcik dgn 2 biji bakul berisi durian.... rupenya2, makcik tu bengang giler sb semua durian yg dia beli x boleh makan langsung... dgn bijaknya makcik tu pulangkan blk durian2 tu... kakak aku ckp makcik tu bli durian gred elok punya, tp 1 pun x leh mkn...huhuu... mintak duit blk la jawabnya...hahahha... 


then, kakak aku plk nmpk je makcik tu dh maki2 org jual durian tu, trus blah, blk umh ctr kt ayh aku... hehehe...last2 dorang ajak ayh aku g skali bli durian...sb dorang x pndai nk pilih.... slalu setiap tahun mmg ayh yg bli kan durian... hehehe... hanya ayah je yg tau pilih buah yg elok2, hehehehehe... dan buktinya ade dibawah ni...jom tgk pic bwh ni okeyh! ;)












haaaaa....amacam??? dh tgk tak pic2 kt ats tu...hehehehe... nmpk x ayah aku... dgn telitinya dia pilih buah durian yg elok2, setiap sebiji yg dia nk amik dia suh org tu bkak dlu, nk tgk isi dia... kalu ok bru dia amik...huhuhuu... kalu kakak aku dia x berani suh org tu bkak durian nk tgk  isi... dia takot nt kalu dh bkak kne bli jgk...bahahahha... ayh aku ckp...lain kali nk bli... suh je dia bkak dlu... kalu x elok, ckp je x nk...wahahahhaha...

ok itu saja...
bye..
assalamualaikum.... ;)

No comments: