Followers

Wednesday, March 2, 2011

hujung minggu yang meriah!

heee.... tgk tajuk cam excited giler je kan.... =)

hehehe.... weekend bru ni rumah aku tetibe cam meriah giler... coz my sepupu, makcik & pakcik aku mai umh.... dorang dari penang... so, trun kl nk p nilai 3 nk mencari barang tuk wedding cazen aku neh!, then pas blk dri nilai dorang singgah la kt umh aku dan bermalam kt umh aku... so, yg menjadi meriahnye... tetibe masing2 cam rajin giler nk masak2 hari ahad tu.... di sebabkan chef dari penang mai umh aku....so makcik la menjadi mangsa utk masak makanan utk mkn tgh hari kiteorg.... heheheh..

atcually, mmg rindu giler la kan nk tgk seorg "mak" bergelut2 kt dapur utk menyiapkan makanan untuk family.... wlwpun aku dh x dpt lgi nk rse air tangan arwah mak, sekurangnya aku still lgi ade makcik, makngah, enda aku yg pakar masak!.... ngeee.... =)

jadinye, hari ahad tu mcm meriah la kt umh aku, sebelum ni, mcm sunyi je kan... ye la masing2 wat hal masing2 je... then time mkn, mkn lah.... pastu masing2 de keje atau hal sendiri... jadi nk duduk semeja tu cam agak payah skit la... kecuali mkn mlm... sb time tu sume dh ade kt umh.... hehehe...

so, kami pun bersama2 la menyiapkan makanan untuk mkn tgh hari tu.... then, pakcik aku plk jenis yg mmg hapening giler... so, kalu dia buat lawak, fuhh... mmg masing2 gelak x hengat la kan.... heee... =)

ok... meh aku tunjuk kt korang gmbr2 yg sempat aku snap time kiteorg tgh sibuk2 memasak.... hehehe... =)


*byk tak nasi lemak tu... hahaha... time ni mkn mlm... tak masak, sb aku keje then kakak aku plk x sihat, jadi kiteorg just bli nasi lemak je tuk mkn mlm tu... heee... =)

* ok!, pic ni pade keesokan harinya, sesi bakar ikan... then, pic bwh tu...tu la pakcik aku.... dia la yg menguruskan sesi bkr ikan ni....hehehe....penuh kesabaran btl! thanks ye pakcik =)

* ikan bakar dh hampir siap.... huhuhu... x sabar nk mknnn.... =)

*then, ini la hasilnya... lauk2 yg lain tu makcik aku yg sediakan sume... thanks a lot pada makcik aku.. mmg superb!... heheheh.... pic makcik aku tgh masak aku x sempat amik la... hehehe...bz sgt dh time ni... hihihi... ;)

ok!, itu sje yg aku nk kongsikan ngn korang k.... papepun last week bru ni mmg best sgt... sb aku rse umh aku riuh rendah giler... cube bygkan kalu semua sepupu sepapat aku berkumpul kt umh aku... fuhh!!!! mmg riuh rendah la kan... papepun... bile dh meriah2 mcm ni... dlm hati tetap ingt arwah mak.... hmmm... rindu sgt dgn mak, rindu dgn kenangan2 dulu....kenangan kite 1 keluarga dlu tak penah sikit pun hilang dlm ingatan ni...hmmm...sedih la... hukkk... :'(


No comments: